چاله چوله(Chula Chula)

چاله چوله(Chula Chula)

(Chula Chula)Chalechole
چاله چوله(Chula Chula)

چاله چوله(Chula Chula)

(Chula Chula)Chalechole

دانلود پاورپوینت فوجی فیلم شرکتی که باسخت کوشی وتحول دیجیتال درصنعت تصویربرداری ماندگارشد

دانلود پاورپوینت فوجی فیلم شرکتی که باسخت کوشی وتحول دیجیتال درصنعت تصویربرداری ماندگارشد

دانلود.پاورپوینت،فوجی فیلم شرکتی که باسخت کوشی وتحول دیجیتال درصنعت تصویربرداری ماندگارشدبافرمت ppt و138 اسلایدتخصصی


مشخصات فایل
تعداد صفحات138
حجم4447 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیهنر و گرافیک

توضیحات کامل


پاورپوینت،فوجی فیلم شرکتی که باسخت کوشی وتحول دیجیتال درصنعت تصویربرداری ماندگارشد

چرا کداک مرد اما فوجی ماند و رونق یافت؟

خیلی از ما از سال‌ها پیش با دوربین‌ها و فیلم‌های نگاتیوی کداک خاطره داریم. شرکت بزرگی که یاد و خاطره آن، تقریبا همسان با خاطرات تاریخ عکاسی است و یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تجهیزات عکاسی در سال‌های دور بود. اما دیگر خیلی وقت است که دوران کداک Kodak به سررسیده است. این شرکت بزرگ چند سال پیش اعلام ورشکستگی کرد و تقریبا از صنعت عکاسی به بیرون رانده شد. این در حالیست که شرکت رقیب آن یعنی فوجی‌فیلم در همان سال‌ها، دوباره رو به پیشرفت است و اکنون یکی از شرکت‌های تاثیر‌گذار در صنعت عکاسی است. شرکت فوجی فیلم Fujifilm بعد از یک سازمان‌دهی عظیم مجددا رونق پیدا کرد و به راه خود ادامه داد. ما در اینجا قصد داریم جزئیات و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم که از منابع موثقی به‌دست‌آمده تا بدانید که چرا و چگونه ۲ شرکتی که اهداف مشترکی داشتند در مسیر کاملاً مخالفی حرکت کردند و یکی از آن‌ها مسیر موفقیت را در پیش گرفت و دیگری مسیر شکست را.
فوجی فیلم
چرا کداک مرد اما فوجی ماند و رونق یافت؟

این داستان بزرگانی است که زمین می‌خورند، چیزی که هیچوقت به آن فکر نمی‌کردند.

 

زمان قبل از بحران: دوران سوددهی و امن بازار

 

اگرچه هر دو شرکت فوجی فیلم و کداک در کار تولید دوربین بودند اما تمرکز اصلی آن‌ها روی صنعت فیلم‌سازی و فروش فیلم‌های نگاتیوی بود. طبق گفته فوربس Forbes کداک با فروش دوربین‌ها و ارائه نسخه‌های جدیدتر نبض بازار را در دست گرفته بود، چراکه با این کار مردم را به دام اعتیاد لذت عکاسی و بالا بردن کیفیت عکس‌هایشان می‌انداخت. بعدازآن ۸۰ درصد بازار پر از کاغذهای چاپ عکاسی و مواد شیمایی (داروی ظهور و ثبوت) برای چاپ عکس‌ها شده بود و سود خوبی از این طریق گیر شرکت می‌آمد.

 

fuji film

 

بعد از مدتی کداک در فیلم‌های خود از یک استراتژی به نام سیلور هَلاید (silver halide) که ترکیبی از چند ماده شیمیایی (ترکیب عنصر نقره و یکی از هالوژن‌ها) بود استفاده کرد که این برای او تبدیل به یک اتفاق تاریخی موفقیت‌آمیز شد. این دقیقاً شبیه به پیروزی کینگ ژیلت King Gillette که تیغ‌های ریش‌تراش بی‌نظیری به جهان عرضه کرد و یا پرینترهای کارتریجی بود که تحول عظیمی در صنعت چاپ ایجاد کرد. اما در همین حین بود که شرکت فوجی فیلم یک دوربین یک‌بارمصرف ۳۵میلی‌متری در سال ۱۹۸۶ به عموم مردم معرفی کرد. اما بازهم تولید فیلم‌های نگاتیوی برای آن‌ها در اولویت قرار داشت و مهم‌تر از هر چیزی بود.

 

در سال ۲۰۰۰ و قبل از پدیدار شدن دنیای دیجیتال، درآمد کلی حاصل از فروش فیلم‌های نگاتیوی شرکت کداک بالغ ‌بر ۷۲ درصد و سود خالص آن‌ها ۶۶ درصد بود و درآمد کلی شرکت فوجی فیلم از فروش فیلم‌های نگاتیوی معادل ۶۰ درصد و سود خالص آن‌ها ۶۶ درصد کل فروش بود.

 

fujifilm

 

فیلم‌های نگاتیوی از ترکیب مواد شیمیایی اعلا و فناوری‌های برتر و با حساسیت بالا و به‌طور دقیق ساخته ‌شده بود. با یک نگاه سریع به لایه‌های نگاتیوها متوجه می‌شویم که آن‌ها به ‌طور کل از ۲۰ لایه بسیار حساس ساخته‌شده‌اند که ۳ لایه آن‌ها به رنگ قرمز، آبی و قهوه‌ای است. اما جالب است بدانید که قطر هر لایه تنها یک میکرون ضخامت دارد.

 

مدیرعامل شرکت فوجی فیلم، آقای شیگتاکا کوموری Shigetaka Komori  در کتاب خود توضیح می‌دهد: “علاوه بر شکل کلی فیلم که دارای پوششی است که با دقت بسیار بالایی ساخته‌ شده است، ذرات بسیار ریز، پلیمرها، نانو ذرات، مولکول‌های هدفمند و همچنین کنترل کاهش واکنش اکسیداسیون (که به ترکیب اکسیژن با مولکول دیگر گفته می‌شود) در ساختار این فیلم‌ها وجود دارد.”

 

آقای ویلی شیه Willy Shih ، معاون سابق شرکت کداک (۲۰۰۳-۱۹۹۷) همچنین تائید می‌کند که: “ساختن فیلم‌های رنگی یکی از پیچیده‌ترین کارهای ممکن در عرصه تولید فیلم بود.” هر رول فیلم می‌بایستی با ۲۴ لایه مواد شیمیایی پیشرفته پوشش داده می‌شد. رول‌های فیلم باید عوض می‌شدند و به‌طور مداوم در کنار هم قرار داده می‌شدند و اندازه فیلم‌ها نیز باید در تاریکی تنظیم می‌شد.

 

آقای کوموری به خاطر می‌آورد که در آن روزها تنها ۳۰ یا ۴۰ تولیدکننده فیلم‌های سیاه‌وسفید در جهان وجود داشت که آن‌ها هم با ظهور فیلم‌های رنگی به مشکلات اساسی برخوردند. شیه می‌گوید: “تنها شرکت فوجی فیلم و آگفا (Agfa) دانش و تخصص کافی برای تولید و به چالش کشیدن جدی کداک را داشتند.”

 

برای مدتی بازار کداک و فوجی فیلم برای چندین دهه به‌خوبی و خوشی و در یک فضای امنی سپری شد و در کنار آن‌ها شرکت آگفا و کونیکا نیز مقام دوم و سوم را در بازار داشتند. هر شرکتی سهم خاص خودش را در بازار داشت و هرکدام درآمد خوبی از این راه کسب می‌کردند و شرکت کداک و فوجی فیلم هم در دهه ۸۰ و ۹۰ رقابت تنگاتنگی در کنار هم داشتند.

 

پیامدهای بعد از انقلاب دیجیتال

 

در سال ۲۰۰۱ شرکت فوجی فیلم به اوج فروش خود در جهان رسیده بود، اما با روی کار آمدن دیجیتال به عرصه کار همه‌چیز به‌کلی تغییر کرد. مدیر فوجی فیلم می‌گوید: “همیشه هر اوجی یک فرودی هم دارد.” در وهله اول شرکت به‌طور کامل منحل نشد، بلکه به‌تدریج و آرام‌آرام تحلیل رفت تا اینکه به مرحله ۲۰ الی ۳۰ درصد سود در سال رسید. سپس در سال ۲۰۱۰ تقاضای جهانی برای فیلم‌های نگاتیوی عکاسی به کمتر از یک‌دهم آنچه در ده سال گذشته بود کاهش یافت.

اما بازار فروش فیلم‌های عکاسی در همان ابتدا و به‌طور کامل از بین نرفت، بلکه به‌مرورزمان و با ترویج اینترنت و رایانه‌های شخصی در دهه ۹۰، مصرف‌کنندگان شروع به خرید دوربین‌های دیجیتالی کردند. چراکه دیگر دردسر چاپ عکس و سوختن عکس و هزینه‌های اضافی برایشان وجود نداشت و به‌راحتی می‌توانستند کمتر از چند ثانیه هرکسی که گرفته بودند را به‌راحتی مشاهده و یا ذخیره کنند و هیچ لزومی برای چاپ همه عکس‌ها وجود نداشت.

 

اما تولیدکنندگان فیلم‌های نگاتیوی با این موج عظیم تغییر در بازار و دیجیتالی شدن محصولات با مشکلات بسیار جدی مواجه شدند. برای مثال فناوری‌های قدیمی دیگر جایگاهی در میان تولیدکنندگان نداشت و آن‌ها مجبور بودند هم گام با موج جدید گام بردارند و دیجیتالی شوند.

 

اما مهم‌تر از همه این بود که دیگر مثل قبل نیازی به مهارت‌های حرفه‌ای برای عکاسی نبود و با این کار هرکسی می‌توانست به‌راحتی این کار را انجام بدهد. بدان معنا که دیگر نیاز نبود کسی اطلاعاتی در مورد فیلم‌های نگاتیوی، نحوه قرار دادن آن درون دوربین، نحوه درآوردن آن بدون سوختن فیلم‌ها، چاپ و ظهور عکس و … داشته باشد. با آمدن دوربین‌های دیجیتالی کاربران تنها با فشار دادن یک دگمه قادر به عکاسی بودند و مثل سابق هیچ دغدغه‌ای برای چاپ عکس نداشتند.

 

به‌عبارت‌دیگر کاری که دنیای دیجیتال با تولیدکنندگان فیلم‌های نگاتیوی کرد کاملاً نقطه مخالف پیروزی تاریخی استراتژی سیلور هَلاید بود که فقط عده کمی از این فنّاوری بهره می‌بردند و سود خوبی هم از این طریق گیرشان آمده بود. مدیر شرکت کداک آقای آنتونیو پرِز Antonio Perez در سال ۲۰۰۶ راجع به دیجیتالی شدن دنیای عکاسی گفت: “این صنعتی بی‌کیفیت و ضعیف است.”

 

بعدازاین بحران بزرگ هر دو شرکت کداک و فوجی فیلم مجبور شدند هرچه سریع از رقابت با یکدیگر دست‌بردارند و فکری به حال شرکت‌های (چه‌بسا) درجه پایینی بکنند که در حال تولید سیل عظیمی از دوربین‌های دیجیتالی بودند. برخلاف فیلم‌های رنگی که دردسر و علم و فناوری بالایی برای تولید داشت و تولید آن فقط از عهده این ۲ شرکت برمی‌آمد، حالا دیگر هر شرکتی می‌توانست با قرار دادن یک حسگر و پردازنده یک دوربین دیجیتال تولید کرده و روانه بازار بکند. و این فاجعه‌ای بود که برای این ۲ شرکت اتفاق افتاد.

 

اما این موج بی‌رحم دیجیتالی بدون کوچک‌ترین ترحمی به این شرکت‌ها به‌شدت در حال ویرانگری و تاخت‌وتاز در بازار بود. بعدها یک فرد بالقوه کالیفرنیایی به نام نیک وودمن (Nick Woodman)، با ابداع دوربین بی‌نظیری به نام گوپرو (GoPro) غرشی مهیب در بازار دیجیتال ایجاد کرده و دردی دیگر به دردهای این دو شرکت بخت‌برگشته اضافی کرد. وودمن با دوربین کوچک و بی‌نظیر خود تحول عظیمی در عرصه دیجیتال ایجاد کرد.

 

دوربین کوچکی که هرکسی می‌توانست بدون کوچک‌ترین دردسری آن را با خودش حمل کند و در هرجایی که دلش می‌خواست فقط با فشردن دگمه کوچکی ساعت‌ها فیلم‌برداری کند و با بهترین کیفیت آن را در رایانه شخصی خود ببیند و حتی با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. دوربینی که دیگر نه نیازی به فیلم‌های ویدئویی داشت و نه نیاز به تبدیل فیلم برای ذخیره کردن آن. بعدها وودمن به‌عنوان برترین و جوان‌ترین کارآفرین در سال ۲۰۱۶ جایزه‌ای را از آن خود کرد.

 

اما حالا بهتر است قضیه موفقیت وودمن و دوربین شگفت انگیزش را همین‌جا کنار بگذاریم و به ادامه بحثمان راجع به این دو شرکت بپردازیم. با یک نگاه کوتاه به وضعیت مالی شرکت کداک از آغاز تا انتها می‌توان گفت که در اوایل سال ۲۰۰۰ او سعی در حفظ روند فروشش را داشت، اما در نمودار سود به‌دست‌آمده این شرکت شیب بسیار تند و رو به پایینی را تجربه کرد. در دهه ۹۰ فروش شرکت کداک بین ۱۳ الی ۱۵ میلیارد دلار در نوسان بود که سود خالص آن حدود ۵ الی ۱۰ درصد این مبلغ بود. در سال ۲۰۰۰ سود شرکت به ۱٫۴ میلیارد دلار و در سال ۲۰۰۲ به ۸۰۰ میلیون دلار رسید. اما شیب ویرانگر نزولی سود این شرکت در سال ۲۰۰۶ به اوج خود رسید و سپس در سال ۲۰۱۲ به سرنوشت غم‌انگیز ورشکستگی دچار شد.

 

فوجی فیلم

 

درواقع مشکل اصلی شرکت کداک فروش دوربین نبود. چراکه او توانست دوربین‌های دیجیتالی تولید کند و بسیاری از آن‌ها را بفروشد. در سال ۲۰۰۵ کداک (صرف‌نظر از رقیبان ژاپنی خویش در بازار) ۲۱٫۳ درصد از بازار ایالات‌متحده آمریکا را در دست گرفت. اما بازهم همان سال ایالات‌متحده آمریکا شخصاً بازار خودش را به دست گرفت و فروشش را تا ۱۵ درصد بالا برد.

 

اما متأسفانه فروش کداک مانند اَبَر رقیبانی نظیر کنون و نیکون که در جهان حسابی گردوخاک به پا کرده بودند نبود و سود آن در سال ۱۹۹۹ چیزی حدود ۲۷ درصد از سهم بازار بود.  اما در سال ۲۰۰۳ این رقم به ۱۵ درصد و سپس تنها به ۷ درصد در سال ۲۰۱۰ رسید.

 

طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد روی این قضیه، مشکل اصلی کداک این بود که نمی‌توانست سود خوبی از طریق فروش دوربین‌های دیجیتالی داشته باشد. چراکه به‌جای سود کردن از بابت فروش هر دوربین به‌طور کامل ضرر می‌کرد. ضرری معادل ۶۰ دلار بابت فروش هر دوربین در سال ۲۰۰۱٫ این موضوع در گزارش‌های مالی به‌وضوح ذکرشده بود و شرکت کداک در سال ۲۰۰۰ از ۱۰٫۲ میلیارد دلار فروش، سودی معادل ۱٫۴ میلیارد دلاری را کسب کرده بود. اما بعدازآن حتی این مقدار هم به‌سرعت کاهش‌یافته و به صفر رسید.

 

طبق یک گزارش موثق و رسمیِ سالانه در سال ۲۰۰۶، رقم فروش بخش دیجیتال و فیلم‌های نگاتیوی از هم جدا شدند و همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنیم، شرکت کداک در پایین‌ترین رتبه درآمد قرار گرفت. حتی تصمیمات دیگری از قبیل جایگزینی فروش فیلم با درآمد عکاسی دیجیتال نیز اتخاذ شد، اما نه‌تنها هیچ تأثیری نداشت بلکه اوضاع این شرکت را حتی بدتر از قبل کرد. سرانجام شرکت کداک مجبور به اعلام ورشکستگی خود در سال ۲۰۱۲ شد.

 

مدیر شرکت فوجی فیلم دراین‌باره می‌گوید: “به یاد می‌آورم تنها چیزی که ما در پروژه‌مان خیلی دست‌کم گرفتیم سرعت یورش دیجیتال و از رونق افتادن بسیار سریع عکاسی نگاتیوی بود.” مابین سال‌های ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۰ فروش فیلم‌های رنگی از ۱۵۶ میلیارد یِن به ۳۳ میلیارد کاهش یافت و فروش سایر امکانات عکاسی نظیر کاغذهای چاپ و داروهای شیمیایی نیز از ۸۹ میلیارد ین به ۳۳ میلیارد رسید. اما نه‌تنها شرکت فوجی فیلم این بحران را رد کرد، بلکه از این چالش جان سالم به در برده و حتی رونق یافت. اما سؤال اصلی ما این است که چگونه توانست این کار را انجام بدهد؟

 

شرکت فوجی فیلم چگونه توانست بحران را پشت سر بگذارد و رونق پیدا کند؟

 

تنها عامل موفقیت فوجی فیلم در دوران بحران، تنوع محصولاتش و همچنین شناخت خوب بازار هدف و فعالیت در شاخه‌های متنوع بود. در سال ۲۰۱۰ میزان فروش فیلم‌های این شرکت نسبت به سال ۲۰۰۰ حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما فوجی فیلم توانست دوباره از طریق فروش فیلم حدود ۶۰ درصد سود داشته باشد. او توانست در یک دهه توسط مدیریت درست و تنوع محصولاتش درآمدش را روی ۵۷ درصد حفظ کند، اما این در حالی است که در چنین دورانی فروش کداک به ۴۸ درصد نزول پیداکرده بود.

 

فوجی فیلم

 

بااینکه این شرکت با کاهش بسیار تندوتیزی در فروش خود مواجه شده بود، اما خوشبختانه شرکت فوجی فیلم مدیریت بسیار قوی داشت و بسیار با درایت عمل می‌کرد. چراکه آن‌ها تحت یک تصمیم بسیار قوی توسط آقای شیگِتاکا کوموری Shigetaka Komori، در سال ۲۰۰۰ توانستند خودشان را به‌خوبی بازسازی کنند.  در سال ۲۰۰۴ آقای کوموری یک برنامه ۶ ساله تحت عنوان ویژن ۷۵ (VISION 75) را ارائه کرد که اشاره به هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این شرکت داشت. هدف این طرح بلندمدت بسیار ساده بود، و آن‌هم نجات فوجی فیلم از این فاجعه و حفظ آبروی شرکت و فروش چیزی معادل ۲ یا ۳ تریلیون در سال بود.

 

در ابتدا به دستور مدیریت کسب‌وکار، فروش فیلم‌های نگاتیوی از طریق کم کردن خط تولید و کاهش تسهیلات از نو بازسازی شد. هم‌زمان با این اقدام، ساختمان تحقیق و پژوهش شرکت و همچنین ساختمان مهندسی باهم ادغام شدند و به یک محل مشترک انتقال یافتند تا تعامل و ارتباط میان آن‌ها به حداکثر برسد. این کار باعث اتحاد در امور تحقیقاتی و همچنین ارتباط مؤثر میان کارکنان و ایجاد ایده‌های نوآورانه میان مهندسین و کارکنان شرکت شد. با در نظر گرفتن اینکه کسب‌وکار دوربین‌های دیجیتالی چیزی شبیه به فناوری سیلور هلاید نبود شرکت فوجی فیلم تصمیم به یک اقدام بزرگ گرفت و بر اساس توانایی‌ها و نوآوری‌هایی که داشت تحول عظیمی در محصولاتش به وجود آورد.

 

حتی قبل از ایجاد طرح ویژن ۷۵، رئیس شرکت فوجی فیلم به سرپرست تیم تحقیق و توسعه دستور داد که فناوری‌های نوآورانه‌ای که این شرکت داشت را با نیازهای بازار مقایسه کند و بررسی کند که بازار هدف دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد. بعد از یک و نیم سال رسیدگی و تلاش، گروه تحقیق و توسعه با یک فهرست و جدولی که ممکن بود بازار آینده به آن نیاز داشته باشد سراغ مدیر شرکت آمدند.

 

اما رئیس شرکت فوجی فیلم بامطالعه داده‌های جمع‌آوری‌شده نسبت به توانایی‌ها و فناوری‌هایی که شرکت در اختیار داشت و ارتباط آن با بازار هدف کمی تعجب کرد، چراکه نیازهای بازار و فناوری‌های شرکت که می‌توانست در این حوزه کار کند شامل ساخت دارو، لوازم‌آرایشی و مواد کاربردی بالا بود. تولید لوازم‌آرایشی و دارو کاملاً از موضوع کاری شرکت به دور بود. به خاطر همین هم تصمیم گرفته شد گزینه آخر یعنی ساخت مواد کاربردی کالا انتخاب شود و ازاین‌رو شرکت وارد حوزه ساخت صفحات LCD مانیتورها شد و سرمایه‌گذاری زیادی روی این حوزه صورت گرفت.

 

سپس مهندسین شرکت فوجی فیلم با استفاده از فناوری‌های خاص خودشان که بعدها آن را فوجیتَک (FUJITAC) نامیدند، صفحه LCD تلویزیون، رایانه‌ها و حتی گوشی‌های هوشمند را تولید کردند که امروز فوجیتک ۷۰ درصد فروش بازار را بر عهده دارد و صفحات محافظ LCD را به‌طور وسیع تولید می‌کند.

بعدازاین موفقیت شگرف، شرکت فوجی فیلم با اعتمادبه‌نفس بالایی که به دست آورده بود دست‌به‌کار جالبی زده و حتی روی بازار غیر مرتبط با ژانر کاری خودش یعنی تولید لوازم‌آرایشی سرمایه‌گذاری کرد. اما این بدان معنا نبود که این شرکت یک‌شبه تصمیم بگیرد یک کار کاملاً بی‌ربط با ژانر کاری خودش را داشته باشد، بلکه پشت این تصمیم جسورانه ۷۰سال تجربه تولید مواد شیمیایی و ژلاتین بود. ماده اصلی که در ساخت فیلم‌های نگاتیوی استفاده می‌شد از کلاژن گرفته می‌شد و ازآنجایی‌که می‌دانیم ۷۰ درصد پوست انسان کلاژن است که برای حفظ شفافیت و لطافتش به آن نیاز دارد.

 

از سوی دیگر شرکت فوجی فیلم فوت‌وفن و رازهای اکسیداسیون را به‌خوبی می‌دانست و همین باعث شد تا بتواند در عملکرد تصمیم دوم و بزرگی که گرفته بود موفق شود و درنهایت شرکت فوجی فیلم توانست در سال ۲۰۰۷ لوازم‌آرایشی با برند استالیفت Astalift روانه بازار کند.

 

    بعدها فوجی فیلم در سال ۲۰۰۸، با شرکت تویوما (Toyoma Chemical) وارد تجارت دارو شد و با فعالیت‌های مؤثر و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در بخش مراقبت‌های بهداشتی توانست یک شرکت رادیو دارو به نام Fujifilm RI Pharma احداث کند.

 

فوجی فیلم در سال ۲۰۰۰ ۶۰ درصد درآمد خودش را از طریق فروش فیلم‌های نگاتیوی داشت که این رقم به ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده بود. اما تنها چیزی که توانست او را تا سال ۲۰۱۰ در اوج نگه دارد، مدیریت قوی و تصمیمات درست و البته گام برداشتن در مسیرهای جدید و جسورانه‌ای بود که توانست درآمد عظیمی برای او حاصل کند.

چرا کداک شکست خورد؟

بحث‌های زیادی در مورد سقوط کداک وجود دارد، اما داستان رایجی که در مورد شکست کداک وجود دارد این است که او خودش را به فضای قدیمی آنالوگ محدود کرده بود و هرگز دنیای دیجیتال را جدی نگرفت و آن را نپذیرفت. برخی‌ها بر این باورند که کداک دچار کوته‌بینی شده بود و آینده پرفرازونشیب و سونامی ویرانگر دیجیتال را نمی‌دید که در حال تاخت‌وتاز و نابودی او بود.

اما بااین‌حال تمام این روایت‌ها ناقص و غیرمنطقی به نظر می‌رسد. چراکه همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد، کداک در یک دوره دوربین‌های دیجیتالی تولید کرد و رتبه اول فروش را در سال ۲۰۰۰ در ایالات‌متحده آمریکا داشت. علاوه بر این، گفته می‌شود کداک اولین شرکتی بود که فناوری دوربین‌های دیجیتالی را در سال ۱۹۷۵ کشف کرده بود. حتی شرکتی به نام راچستر Rochester میلیاردها دلار در شرکت کداک سرمایه‌گذاری کرد. اما ظاهراً تمامی این تلاش‌ها هیچ نتیجه اثربخشی نداشت.

بر اساس گزارش بازاریابی هاروارد، مدیر اجرایی کسب‌وکار شرکت کداک، آقای جورج فیشر (George Fisher (1999-1993 به‌خوبی می‌دانست که عکاسی دیجیتالی سرنوشت کسب‌وکار کداک را به‌طور کل زیرورو خواهد کرد اما نه‌تنها او بلکه سایر مدیران اجرایی به‌خوبی از این موضوع اطلاع داشتند و آن را نادیده گرفتند. فیشر برعکس، حدود ۲میلیارد دلار روی عکاسی دیجیتال R&D کرد. سپس همین رویه را مدیر دیگری به نام دن کارپ Dan Carp ادامه داد و دوسوم بودجه شرکت را که به توسعه و تحقیقات اختصاص داشت را روی پروژه‌های دیجیتالی صرف کرد.

 

مدیر سابق شرکت کداک دراین‌باره می‌گوید: “مدیریت کداک به خاطر تصمیمات اشتباهش بارها موردانتقاد قرار گرفت. چراکه هدف اصلی آن حفظ فیلم‌های عکاسی بود تا جدال با موج دیجیتالی.” و انتقادها همچنان ادامه داشت تا اینکه با توصیه‌های مدیریتی از اواسط دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳ تصمیمی مبنی بر جدا کردن بخش‌های متعدد و یا تعویض قسمت‌های مختلف شرکت گرفته شد. اما بازهم این تصمیم به هیچ جایی نرسید و نتوانست شرکت را از گرداب ویرانگر دیجیتال نجات بدهد.

 

اما واقعیت این است که کداک فقط تنها به یک دلیل شکست خورد. به‌عبارت‌دیگر به همان دلیلی که شرکت فوجی فیلم توسط آن پیروز شد. یعنی تنوع محصولات و حضور داشتن در بازارهای متنوع هدف. اما کداک فقط یک مسیر را پیشی گرفته بود و به هیچ‌چیز دیگری توجه نمی‌کرد. درصورتی‌که فوجی فیلم بسیار هوشمندانه و آگاهانه به دنبال نیاز بازار بود تا ادامه سنت آنالوگی که دیگر طرفدار نداشت. کداک برخلاف شرکت فوجی فیلم که از مدیریت قوی و تصمیمات بی‌نظیری بهره‌مند بود، تجزیه تحلیل کاملاً غلطی نسبت به موج دیجیتال انجام داد و به همین دلیل نیز محکوم به شکست شد.

 

fuji

 

اما شکست‌های متعدد کداک به این دلیل نبود که او هیچ تلاشی برای بقای شرکتش نمی‌کرد. بلکه برعکس تلاش‌های زیادی برای ادامه راه همیشگی‌اش کرد اما غافل از اینکه در راه اشتباهی گام برداشته بود و تمام تلاش‌هایش بی‌ثمر بود. این‌طور به نظر می‌رسد که تنها عاملی که باعث شکست کداک و همچنین رونق یافتن فوجی فیلم بود، پی بردن به این قضیه بود که چه‌کاری را باید در چه زمانی انجام داد و چه‌کارهایی را نه. معاون سابق شرکت کداک دراین‌باره می‌گوید:

 

    “مدیران کداک نتوانستند به‌موقع تشخیص بدهند که عکاسی دیجیتالی عواقب بسیار سنگین و مخربی روی آینده شرکت خواهد داشت.”

 

سپس در اواخر دهه ۹۰ کداک حدود ۱۰۰۰۰ کیوسک نمایندگی محصولاتش را در جاهای مختلف احداث کرد و تصمیم داشت مثل پروژه موفقیت‌آمیز هلاید کاری بکند که آینده شرکت زیرورو شود که متأسفانه این روش هم جواب نداد.

 

متأسفانه شرکت کداک علی‌رغم تمام تلاش‌هایش تسلیم شکست شد و نه در بازار فروش سابقی که داشت توانست پیشرفت کند و نه در بازارهای هدف جدید. درصورتی‌که رقیبان قدری چون اچ‌پی HP، کنون و سونی در حال بالا رفتن از نردبان موفقیت بودند و از یکدیگر پیشی می‌گرفتند. چراکه آن‌ها به فکر تولید محصولی بودند که استفاده آن برای عموم آسان باشد و در هر خانه‌ای به‌راحتی بتوان عکس‌ها را چاپ کرد.

 

دو سال بعدازاین جریانات فیس‌بوک پا به عرصه گذاشت و با فعالیت آن و به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در فضای مجازی و امکان برخورداری از یک نمایشگاه دیجیتالی و مجازی حتی دیگر نیاز به چاپ عکس‌ها و چاپگرها هم کمتر شد. چراکه حجم عظیمی از کاربران دیجیتالی دیگر به سراغ چاپ کردن عکس‌هایشان نمی‌رفتند و به‌راحتی عکس‌هایشان را در فضای مجازی فیس‌بوک با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتند.

 

ناگفته نماند که کداکِ بخت‌برگشته در سال ۲۰۰۱ گام دیگری نیز برداشت و به خاطر غلبه کردن بر خطر دنیای دیجیتال فضای مجازی به نام اوفوتو Ofoto ایجاد کرد. متأسفانه شرکت کداک در تشخیص اینکه بازار هدف دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد مشکل بزرگی داشت. چراکه نتوانست تشخیص بدهد که فضای مجازی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها بسیار مناسب است تا برای چاپ عکس‌ها. اما اوفوتو صرفاً برای چاپ عکس‌ها به کمک فضای مجازی هدف‌گذاری شده بود که این گام ضعیف هم با زمین خوردن مواجه شد.

 

فضای رقابت در آن دوره طوری نبود که فرصت اشتباه زیادی برای تکرار وجود داشته باشد. چراکه هم‌زمان با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کداک روی طرحی که بسیار بی‌ارزش بود و طبق نیاز بازار پیش نمی‌رفت و به‌جای خلق یک فضای اشتراک‌گذاری درصدد ایجاد فضای مجازی برای چاپ عکس‌ها بود، رقیبان قدرتمند او با طراحی ماژول‌های سطح بالا برای دوربین‌ها و ارتقاءِ کیفیت دوربین‌های گوشی‌های هوشمند (نظیر شرکت سونی) و یا ساختن دوربین‌های DSLR (شرکت نیکون) و یا ساختن لنزهای بی‌نظیر و متنوع در بازار حسابی گردوخاک به پا کرده بودند و پول خوبی به جیب می‌زدند.

 

به‌طور بسیار عجیبی شرکت کداک به‌جای اینکه رویه خود را تغییر بدهد و در مسیر نو و سودآوری و پرثمری قدم بگذارد، ظاهراً از شکست‌های پیاپی و بی‌اعتبار شدندش خسته شده و به‌طور کامل کنار کشید. درحالی‌که شرکت فوجی فیلم مشغول سرمایه‌گذاری عظیمی روی بخش مراقبت‌های بهداشتی و داروسازی بود و سود خوبی از این طریق دریافت می‌کرد و از طرفی فعالیت خودش را در عرصه عکاسی بسیار کاهش داده بود اما برخلاف کداک و تصمیم‌های اشتباهش هرگز تسلیم شکست نشد و کنار نکشید.

 

fujifilm

 

اما چرا مدیران کداک چنین اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند؟ چرا آن‌ها نخواستند موج جدید دیجیتال را که به عقیده خودشان یک صنعت بسیار ضعیف و غیرحرفه‌ای بود را بپذیرند و چنین شکست مفتضحانه‌ای نخورند؟ چرا سعی نکردند مثل شرکت‌های دیگر با اتخاذ تصمیمات بهتر و مدیریت صحیح بحران شرکت را نجات بدهند؟

 

این‌گونه به نظر می‌رسد که شرکت کداک به‌جای اینکه با بازار جهانی و رقیبان قدرتمند خودش رقابت کند سعی در رقابت با توانایی‌های خودش را داشت و همین امر نیز باعث شد که هیچ‌وقت پیشرفت نکند و هیچ‌گاه نیازهای مشتریان و ایده‌های نوآورانه‌ای که شرکت‌های دیگر به‌خوبی اجرا می‌کردند و روزبه‌روز به موفقیت‌هایشان افزوده می‌شد را هرگز نبیند.

 

رئیس شرکت فوجی فیلم دراین‌باره می‌گوید که به نظر او دلیل اصلی شکست شرکت کداک عدم تغییرپذیری و قرار گرفتن در یک حالت سکون و بی‌حرکتی بود. گویی که این شرکت سرش را زیر برف کرده و نمی‌خواست واقعیت دنیای واقعی بیرون را بپذیرد. او دراین‌باره می‌گوید: “به عقیده من کداک هرگز نمی‌خواست حقایق دنیای واقعی خارج از عقاید خودش را بپذیرد و برای آن کاری بکند.”

 

اما فوجی فیلم برعکس کداک همیشه سعی کرد جسور و بی‌پروا باشد و ایده‌های خلاقانه و هرچند غیر مرتبط با موضوع کاری خودش بدهد تا حیات کسب‌وکارش را حفظ بکند. برای مثال فوجی فیلم کارخانه‌هایی را در ایالات‌متحده آمریکا احداث کرد و امپراتوری بازاریابی کداک را زمانی که موفق شد اسپانسری المپیک سال ۱۹۸۴ را از آن خود کند حسابی به چالش بکشد.

 

نتیجه‌گیری

 

وینستون چرچیل دریکی از سخنانش گفته است: “تاریخ را انسان‌های برنده نوشته‌اند.” بااینکه نقد و بررسی چنین جریاناتی ممکن است از دور کار راحتی باشد و یا امروزه کداک تبدیل به یک مورد مطالعاتی عملکرد ضعیف مدیریت برای مشاوران و مدرسان حوزه کسب‌وکار شده است، اما نباید این را فراموش کرد که حتی تاریخ هم پر از بدبیاری‌ها و بدشانسی‌های بسیار زیادی بوده است.

 

بعد از مدتی شرکت کداک به خاطر ورشکستگی‌اش مجبور به فروش وب‌سایت اوفوتو شد که مبلغی کمتر از ۲۵ میلیون دلار در آوریل سال ۲۰۱۲ بود. در همان ماه شرکت فیس‌بوک اینستاگرام را به مبلغ ۱میلیارد دلار خرید و اوفوتو تنها به یک فضای مجازی اشتراک‌گذاری عکس تبدیل شد.

 

همین جریان دقیقاً به‌طور برعکس برای شرکت اپل اتفاق افتاد. چه کسی به یاد می‌آورد که شرکت‌های برجسته و نخبه‌ای وجود داشتند که از مرز ورشکستگی نجات پیدا کردند و در عرصه رقابت باقی ماندند؟ برای مثال در سال ۱۹۹۷ بعد از ۱۲ سال شکست مالی شرکت مایکروسافت و اپل نجات پیدا کردند و امروزه جزءِ موفق‌ترین شرکت‌ها به شمار می‌آیند.

 

این در حالی است که شرکت مایکروسافت مبلغی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون دلار برای نابودی شرکت اپل سرمایه‌گذاری کرده بود تا خودش پیروز این رقابت باشد اما امروزه شرکت اپل به‌واسطه حماسه‌های نخبه‌ای به نام استیو جابز تسلیم شکست نشده و در حال ادامه دادن به حیات خویش است. اما مدیران کداک یعنی فیشر، کرپ و پرِز مانند استیو جابز نبودند و تاریخ هم آن‌طور که شانس‌هایش را به استیو جابز هدیه کرد به شرکت کداک وفا نکرد.

 

آقای کوموری در مورد استراتژی‌های مدیریتی می‌گوید: “جنگ مدیران باهم مثل شمشیربازی است که تحت هر شرایط یکی از دو طرف از بین خواهد رفت و در اینجا باختن به معنای از بین رفتن است.” به خاطر همین هم تصمیماتی که مدیران می‌گیرند و عواقب آن‌ها نقش حیاتی را در تاریخ کسب‌وکار شرکت ایفا می‌کند. او به یاد می‌آورد که چطور در بدترین شرایط تصمیم گرفت تا روی فوجیتَک سرمایه‌گذاری بکند. زمانی که هیچ‌کس نمی‌دانست که فناوری پلاسما روی صفحات LCD پاسخ خواهد داد یا نه، او تنها کسی بود که این ریسک را کرد تا شرکتش را از بحران نابودی نجات بدهد. او در مصاحبه‌های خود از سختی‌ها و بی‌خوابی‌های خودش می‌گوید که چه تلاش‌ها و تصمیم‌هایی برای نجات شرکتش کرده بود.

 

اما برخی‌ها می‌گویند که کداک اشتباه بنیان گزارش یعنی جورج ایستمن George Eastman را به‌طور مکرر مرتکب شد که سعی در تکرار روند قبلی داشت و هرگز دست‌به‌کار خلاقانه و متفاوتی نزد. سرانجام ایستمن در سال ۱۹۳۲ در سن ۷۷ سالگی خودکشی کرد و از خود یک نامه‌ای به‌جای گذاشت که در آن فقط یک جمله نوشته بود: “کار من دیگر تمام شده است.” متأسفانه کداک نیز به سرنوشت شوم بنیان‌گذارش دچار شد و از بازار فروش و عرضه برای همیشه کنار رفت و نابود شد.
داستان پیروزی برندی همچون فوجی فیلم وشکست کداک و امثال آن ،بیانگر ایت نکته کلیدی است که برای بقاء و ماندگاری ،تلاش شبانه روزی و صرفرهزینه های کلان به تنهایی نمی تواند موثرواقع شود .بلکه باید درراستای تلاش مستمروسرمایه گذاری کلان ؛بایستی به ذائقه مشتریان نیز توجه نمود .
متأسفانه شرکت کداک علی‌رغم تمام تلاش‌هایش تسلیم شکست شد و نه در بازار فروش سابقی که داشت توانست پیشرفت کند و نه در و نه در بازارهای هدف جدید. درصورتی‌که رقیبان قدری چون اچ‌پی، کنون و سونی در حال بالا رفتن از نردبان موفقیت بودند و از یکدیگر پیشی می‌گرفتند. چراکه آن‌ها به فکر تولید محصولی بودند که استفاده آن برای عموم آسان باشد و در هر خانه‌ای به‌راحتی بتوان عکس‌ها را چاپ کرد.
دراین فایل مطالب ارزشمند در زمینه استراتژی تحلیل محیط و ماندگاری کسب وکار ،مدیریت تغییر و ذائقه مشتریان،آنالیز رقبا راهبردهای بازاریابی ،بخش بندی بازارها ومشتریان از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با۱۳۸ اسلاید ویژه ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد.
فهرست؛
داستان برند فوجی‌فیلم؛ بازمانده سخت‌کوش صنعت تصویربرداری
تاریخچه تأسیس
اولین وظیفه و مأموریت فوجی‌
تحقیق وتوسعه
روندرشد و توسعه فوجی
استخدام مشاوران آلمانی
بمباران کارخانه های فوجی در جنگ جهانی دوم
ورود به بازارهای جدید
فوجی دربازارهند
بحران کمبود مواد اولیه
سیاست‌های خاص تعرفه‌ی واردات در ژاپن
هدف قراردادن بازارهای بین المللی
قراردادهمکاری فوجی فیام با زیراکس
رشدسهم بازارفوجی
توسعه شبکه جهانی فوجی
رشدجهانی برند ژاپنی
کیفیت بالای فوجی،تهدیدی برای فرمانروای آمریکایی
تغییرات در ین ژاپن ،موتور محرکه رشد بین المللی فوجی
رقابت شدید در صنعت روبه رشد تصویربرداری
حوزه های تمرکز فوجی در نیمه دوم قرن بیستم
تمرکز اصلی فوجی برروی عکاسی
ارتباط مستقیم با خرده‌فروش‌ها ، به‌عنوان استراتژی اصلی
چالش های پیش روی فوجی برای توسعه بین المللی
هوشمندی فوجی درانقلاب الکترونیک
سیاست تهاجمی برای حفظ و گسترش بازارهای فوجی
سال ۱۹۷۹،نقطه عطف دربازارفوجی
تنوع و گسترش فعالیت
صحنه رقابت فوجی و کداک
تغییر شدیدرفتارمشتریان
بلوغ نسبی صنعت عکاسی
تغییردرسیستم مدیریتی فوجی۱۹۷۹
تصاحب بازار توسط فوجی
دلایل موفقیت فوجی در تصاحب بازارها
فوجی به‌عنوان اولین تولیدکننده‌ی غیرآمریکایی
بازارپزشکی فوجی
صنعت زیست فناوری و اتوماسیون اداری فوجی
شرایط دشوار رقابت برای فوجی
پشتیبانی رسمی از بازی های المپیک ۱۹۸۴
رویکرد تهاجمی با تحقیق و توسعه
حضورفوجی دربازارچین
جریان درآمدی جایگزین برای فوجی
رقابت فوجی و کداک درتولید دوربین های یک بار مصرف
کسب سهم مناسب از بازار آمریکا
سیستم اختصاصی فوجی برای رقابت با کداک
بحران در آستانه‌ی قرن ۲۱
بحران های فوجی
رقابت شدید بین فوجی‌فیلم و کداک در دهه‌ی پایانی قرن بیستم
پیشروی دربازارکشورهدف برای فوجی
پیوستن به اتحادیه شرکت های تولید کننده دوربین
ورود جدی به صنعت پزشکی
سال‌‌های اخیر و وضعیت کنونی برند فوجی‌فیلم
هماهنگی با سبک جدیدبازاردرشرکت فوجی
فوجی برخلاف کداک، به‌خوبی با تحول دیجیتال همگام شد
صنعت پزشکی،یکی ازمهم ترین منبع درآمدی فوجی
ورودجدی ژاپنی ها به صنعت بهداشت و سلامت
ارتباط و همکاری فوجی با زیراکس
چرا کداک مرد اما فوجی ماند و رونق یافت؟
چرا و چگونه ۲ شرکتی که اهداف مشترکی داشتند.....
زمان قبل از بحران: دوران سوددهی و امن بازار
رقابت نفس گیر کداک وفوجی فیلم
مقایسه درآمد کداک و فوجی فیلم
فوجی و کداک درکنارهم
پیامدهای بعد از انقلاب دیجیتال
ورود دوربین های دیجیتالی به بازار-چالش جدی برای فوجی فیلم و کداک
همگام با موج جدیددیجیتالی شدن
دوربین های دیجیتالی بدون نیاز به مهارت و تخصصی ویژه
مقاومت دربرابرتغییر توسط مدیر عامل کداک
تغییر در استراتژِی دو رقیب قبلی
موج بی‌رحم دیجیتالی
دوربین کوچکی که به چالش فوجی تبدیل شد
سرنوشت غم انگیز کداک
مقایسه روند کاهش درآمد کداک
مشکل اصلی شرکت کداک فروش دوربین نبود
روند کاهش شدید سود کداک
اعلام ورشکستگی کداک
عبور از بحران توسط شرکت فوجی فیلم
شرکت فوجی فیلم چگونه توانست بحران را پشت سر بگذارد و رونق پیدا کند؟
مدیریت بسیارقوی درشرکت فوجی فیلم
اتحاددر امورتحقیقاتی و ایجاد ایده های نوآوردرفوجی فیلم
مقایسه فناوری های نوآورانه با نیاز بازاردرشرکت فوجی
مطالعه داده های جمع آوری شده
ورود فوجی فیلم به تولید لوازم آرایشی
مدیریت قوی و تصمیمات درست درشرکت فوجی
چرا کداک شکست خورد؟
زمان اوج قدرت شرکت کداک
اشتباه متوالی مدیران کداک درشناخت بازارو تهدیدها
تصمیم اشتباه مدیریت کداک
دلیل واقعی شکست کداک
فرایند کاهش میانگین قیمت دوربین های داخلی لنز درکداک
کداک درراه اشتباهی گام برداشته بود
شرکت کداک علی‌رغم تمام تلاش‌هایش تسلیم شکست شد
مشکل بزرگ کداک درتشخیص بازار هدف
فضای رقابت طوری نیست که فرصت اشتباه زیادی برای تکرار وجود داشته باشد.
کداک از شکست های پیاپی خسته شد کنارکشید
گزارش سالانه کداک
چراهای کداک؟
کداک ،به جای رقابت با بازارجهانی و رقیبان قدرتمند؛با توانایی های خودش رقابت داشت
دلیل اصلی شکست شرکت کداک عدم تغییرپذیری و قرار گرفتن در یک حالت سکون و بی‌حرکتی بود
تاریخ را انسان‌های برنده نوشته‌اند
شرکت های برجسته ونخبه ارورشکستگی نجات می یابند
مدیران نخبه رمز موفقیت شرکت ها
جنگ مدیران باهم مثل شمشیربازی است که تحت هر شرایط یکی از دو طرف از بین خواهد رفت
اشتباه بنیان گذار کداک
برنامه جاه‌طلبانه فوجی فیلم برای ساخت نوار گردان با حافظه ذخیره‌سازی یک پتابایت
تجزیه و تحلیل رقبا | مراحل تجزیه و تحلیل یا آنالیز رقبا
شرکت ها باید در تجزیه و تحلیل رقبا چه اطلاعاتی درباره رقبای خود بدست آورند؟
مراحل اصلی تجزیه و تحلیل رقبا
نحوه شناسایی رقبای شرکت در تجزیه و تحلیل رقبا
شرکت های در برخورد با مسایل رقابتی باید چه اقدامی انجام دهند؟
دیدگاه صنعت در تجزیه و تحلیل رقبا
دیدگاه بازار در تجزیه و تحلیل رقبا
تعیین اهداف رقبا در تجزیه و تحلیل رقبا
شناسایی خط مشی های رقبا در تجزیه و تحلیل رقبا
رقابت درداخل گروه استراتژیک و بین گروه ها
در تجزیه و تحلیل رقبا یک شرکت باید تمام ابعاد
ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقیب
نقش منابع اطلاعاتی ثانویه درتجزیه و تحلیل رقبا
شرکت حین بررسی نقاط ضعف و قوت رقبا باید مفروضات غلط آنها درباره کار و بازار را بشناسد،
برآورد الگوهای واکنشی رقبا
در تجزیه و تحلیل رقبا هر رقیب از خود عکس العمل متفاوتی را نشان می دهد
همزیستی مسالمت آمیز یا جدال
به کدام یک از رقبا باید حمله کرد و از کدام یک باید دوری جست
رقبای قوی یا ضعیف
رقبای نزدیک یا با فاصله
رقبای خوب کردار یا رقبای بدکردار
پایه گذاری سیستم اخبار و اطلاعات رقابتی
استراتژی تبلیغات و تبلیغات فوجی فیلم
استراتژی آمیخته بازاریابی فوجی فیلم (۴Ps )
استراتژی محصول فوجی فیلم
محصولات مصرفی
محصولات تجاری•
استراتژی قیمت
استراتژی مکان و توزیع فوجی فیلم
معرفی نمونه موردی خود فوجی زیراکس


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت دیجیتال مارکتینگ در هتل داری : استراتژی مهمان نوازی در راستای حفظ مشتریان وفادار

پاورپوینت دیجیتال مارکتینگ در هتل داری : استراتژی مهمان نوازی در راستای حفظ مشتریان وفادار

دانلودپاورپوینت”دیجیتال مارکتینگ درهتل داری ،استراتژی مهمان نوازی در راستای حفظ مشتریان وفادار”با 106 اسلاید تخصصی


مشخصات فایل
تعداد صفحات106
حجم1829 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیگردشگری و توریسم

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت دیجیتال مارکتینگ در هتل داری : استراتژی مهمان نوازی در راستای حفظ مشتریان وفادار

 

دیجیتال مارکتینگ در هتل داری: نگاهی ساده وکاربردی

 

ورود دیجیتال مارکتینگ به هتلداری
خوشرویی در بازاریابی مثل فروختن شکلات در مراکز خرید شلوغ است. هر مشتری سلیقه متفاوتی دارد. تعداد زیادی از بازاریابان هتل در آخرین روند جهانی بازاریابی محتوایی گرفتار می‌شوند. اغلب این علل سبب می‌شود هتلداران درباره‌ی بودجه بازاریابی و استراتژی‌ های پیچیده بیش از حد فکر کنند. اکنون زمان آن رسیده که عقب نشینی کنیم و روی اصول اولیه تمرکز کنیم. چرا که دیجیتال مارکتینگ علاوه بر اثربخشی و کارایی بالایی که دارد از قابلیت ساده سازی بالایی نیز برخوردار است.استفاده از ابزارها و روش های دنیای دیجیتال، برای انجام فعالیت های بازاریابی است. در واقع دیجیتال مارکتینگ قسمت مهمی از فعالیت های بازاریابی است که می توان با آن با تکیه بر فناوری های دیجیتال و اینترنت به کاربران آنلاین با کمترین هزینه وبیشترین بازدهی دسترسی پیدا کرد.

-چهار تکنیک بازاریابی برای هتل ها

۲- بازاریابی دیجیتال هتل چیست

۳-۷راه باز یابی دیجیتال

……

۱۱-اجرای آگهی در همه جا در معرض قرار گرفتن فوری

۱۲-روند را تمرین کنید

۱۳-اعتبار خود را حفظ کنید

۱۴-بازاریابی دیجیتال هتل

۱۵-هتل دیجیتال مارکتینگ

۱۶-هتل فروش شما چه تجربه‌ای است ؟

۱۷-دیجیتال مارکتینگ کاربردی برای هتل ها

۱۸-رسانه های اجتماعی در بازار یابی

۱۹-بازاریابی ایمیلی درهتل داری

۲۰-مهمانان باراولی را دریابید

۲۱-ویروسی شوید

۲۲-بازاریابی محتوا برای هتل‌ها

۲۳-بازاریابی محتوی چگونه کار می‌کند ؟

۲۴-کدام یک از هتل‌ها کار بازاریابی محتوا را انجام می‌دهند ؟

۲۵-بازاریایابی هتل ها و نیازآن به محتوا

۲۶-دستیابی با آژانس ها یبازاریابی واطلاعات تماس

۲۷-ایده بازاریابی هتل خلاق برای مشتریان بیشتر

۲۸-دریافت شماره تلفن مشتریان

۲۹-تورمجازی برای افراد

۳۰-کمپین تبلیغات مجازی

۳۱-استفاده از محتوای تازه برای پاسخ به سوالات مشتریان

۳۲-مدیریت رسانه های اجتماعی

۳۳-نقش سئو دربازاریابی هتل

۳۴-از هتل برای شرکت در مهمان ها استفاده کنید

۳۵-حفظ یک تقویم رویدادها‌ی محلی

۳۶-نظرخواهی از مهمانان

۳۷-استفاده ازمیز کمک حدسی فرش دسک

۳۸-ارتباط جمعی بامشتریان

۳۹-برای رویدادهای گروهی بسته‌های خاصی ایجاد کنید

۴۰-درباره برنامه وفاداری خود صحبت کنید

۴۱-ایجاد نام تجاری یا ایجاد نام تجاری به صورت آنلاین

۴۲-تبلیغات هتل تان را بر روی سایت نصب کنید

۴۳-توجه به بازار اطراف خود

۴۴-ایجاد راهنماهای دیجیتال

۴۵-هتل‌ها باید راه‌هایی برای برجسته شدن پیدا کنند

۴۶-نقش هیات های گردشگری

۴۷-استفاده از نرم‌افزار پست الکترونیک

۴۸-مشتریان را به بازار خود هدایت کنید

۴۹-اهمیت بازاریابی شهر

۵۰-توسعه همکاری‌ها با نهادها‌ی محلی

۵۱-قدرت ” نسل سلفی ” را مهار کنید

۵۲-تشویق مهمانان به اشتراک تجارب

۵۳-بر تبلیغات تمرکز کنید

۵۴-نقش اطلاعات درتصمیم گیری

۵۵-روزنامه نگارمسافرتی

۵۶-رویدادهای میزبان در هتل شما

۵۷-سایت شما باید همیشه ۷/۲۴باشد

۵۸-ایجاد یک صفحه کسب‌وکار در گوگل

۵۹-تهیه یک اتاق در وب سایت خود را آسان کنید

۶۰-شریک زندگی با یک تیم ورزشی که به منطقه شما می‌آید

۶۱-ایجاد یک بسته شامل فعالیت‌های محلی

۶۲-اینستاگرام پناهگاه مصرف کنندگان

۶۳-مهمانان هتل از انتظار متنفرند

۶۴-ایجاد یک صفحه بار انداز با تبلیغات خود

۶۵-استفاده از هدف قرار دادن مکان در آگهی‌ها

۶۶-استفاده از نمای تجاری گوگل برای تور ۳۶۰

۶۷-سعی کنید به نظرات مشتریان خود پاسخ دهید

۶۸-از توئیتر‌ برای ارائه خدمات مشتریان استثنایی استفاده کنید

۶۹-ارتباط بازاریابی هر روز در حال تغییر است

۷۰-مهمان های هتل تان را مهمان کنید
۷۲-گزاره ازش قوی

۷۳-سایت خود را تاحدممکن ساده نگاه دارید

۷۴-وارد کردن احساسات مهمان ها به بازی با داستان‌های بصری

۷۵-نقش موبایل دردیجیتال مارکتینگ هتل

۷۶-پشت دوربین دیجیتال خود تجزیه و تحلیل کنید

۷۷-اطمینان حاصل کنید که نام تجاری و نام تجاری تان مربوط به مهمان های شما است

۷۸-اهمیت تماس در صفحه ورود

۷۹-معرفی مناسب مزیت ها

۸۰-از رنگ برای مزیت خود استفاده کنید

۸۱-نسخه‌برداری از آثار هنری هنگامی که آن را می‌خوانید

۸۲-ازهدف یابی مجدداستفاده کنید

۸۳-از یک صفحه فرود قاتل استفاده کنید

۸۴-بازاریابی هتلداری در عصر جدید

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود ادبیات نظری تحقیق کتابخانه های دیجیتال


ادبیات نظری تحقیق کتابخانه های دیجیتال

ادبیات نظری تحقیق کتابخانه های دیجیتال

دانلود ادبیات نظری تحقیق کتابخانه های دیجیتال

ادبیات نظری تحقیق کتابخانه های دیجیتال
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 95 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57

ادبیات نظری تحقیق کتابخانه های دیجیتال در 57 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

کتابخانه های دیجیتال و سنتی

کتابخانه ها محل ذخیره ی دانش ها هستند. کتابخانه دیجیتال، کتابخانه ای است که در آن منابع تمام متن وخدمات کتابخانه ای به صورت دیجیتال در اختیار کاربران قرار می گیرد.

کتابخانه های دیجیتالی، کتابخانه های الکترونیکی ای هستند که در آنها شمارزیادی از کاربران که از نظر جغرافیایی پراکنده هستند می توانند به محتوای منابع گوناگون مواد الکترونیکی مانند:متن، تصاویر،نقشه ها، صداها دسترسی داشته باشند. درکتابخانه دیجیتال چندین کاربر می توانند در زمان واحد از یک منبع خاص استفاده کنند. (واسولو و اسرینی[1]، 1389، 41). بزرگترین مزیت کتاب های دیجیتالی نسبت به کتاب های چابی، حجم و قابلیت حمل آنهاست و نیاز به فضای کم دارد. همچنین امکان بازیابی و ذخیره اطلاعات وسهولت استفاده از آن در همه جای دنیا امکان پذیرمی باشد. هدف کتابخانه های دیجیتالی به طور کلی گردآوری، ذخیره،سازماندهی و اشاعه اطلاعات و دانش در قالبهای دیجیتالی می باشد (نوروزی و علیپور، 1384).

یکی از شیوه های نوین ارائه خدمات اطلاعاتی که طی دهه های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، کتابخانه دیجیتالی[2] است. کتابخانه دیجیتال، کتابخانه ای است که منابع و خدمات کتابخانه ای رابه صورت دیجیتال در اختیار کاربران قرار میدهد. این کتابخانه ها در راستای توسعه کتابخانه ها از اواسط سده بیستم به بعد مطرح شدند و ازاواخر همین سده پا به عرصه وجود گذاشتند. این کتابخانه ها در امتداد توسعه و پیشرفت کتابخانه های سنتی مطرح شدند و نسل جدیدی از کتابخانه ها را معرفی کردن (رحیمی نژاد و همکاران، 1385).

باوقوع انقلاب اطلاعات، کتابخانه دیجیتالی به فناوری قدرتمندی برای رشد و ترقی دست یافته اند. "کتابخانه های دیجیتالی مجموعه های گوناگونی از اطلاعات را برای استفاده کنندگان متعدد در بردارند و در اندازه های متفاوتی از کوچک تابزرگ دسته بندی می کنند، آنها از هر نوع ابزار ورود اطلاعات و دردسترس قرار دادن آنها بر روی شبکه به کار می گیرند و باعث می شوندکه آنها در اختیار استفاده کنندگان قرار گیرند.

بنابراین کتابخانه های دیجیتالی برای ما نوید دستیابی به اطلاعات بیشتر، کاهش هزینه ها و قابلیت استفاده چند منظوره است (نوروزی و حافطی، 1380).

ظهور کتابخانه های دیجیتالی نه تنها باعث تحولی بنیادین در ساختار کتابخانه ها شد بلکه چالش و فرصتهای فراوانی را نیز پیش روی کتابداران قرارداد و آنها را با وظایف ونقشهای جدید روبرو ساخت.

کتابخانه های دیجیتال جایگاه ویژه ای را در محیط مجازی اینترنت،به خود اختصاص داده اند. این کتابخانه ها با داشتن قابلیتهای بیشتر وپیشرفته تر برای مدیریت اطلاعات، از دیگر منابع اطلاعاتی اینترنتی متمایز شده اند (امین پور، 242:1385). کتابخانه دیجیتال بسیار فراتر از مجموعه منابع الکترونیکی وسخت افزارهای لازم برای مدیریت آنهاست. در واقع،کتابخانه های دیجیتال، سیستم های مرکب و پیچیده ای هستند که منابع، قابلیت ها، و خدمات کتابخانه ای سنتی را گسترده ترمی سازند و در عین حال، امکانات متنوع و بی شماری را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

اخیرا در سراسر جهان هزاران کتابخانه خدمات کتابخانه دیجیتالی ارائه می نمایند و همچنان روندی رو به رشد را دارا می باشد (بورگمن و کواکس[3]، 2002، 32).

- سیر تحول کتابخانه ها

به طور کلی کتابخانه ها از لحاظ ساختاری به پنج دسته اصلی و در واقع به پنج نسل طبقه بندی می شوند.

نسل اول : کتابخانه های سنتی[4]

در این کتابخانه ها ، همه متون و مواد آموزشی و تحقیقی به صورت نسخه های چاپی و یا خطی در قرون گذشته بوده و انواع خدمات کتابداری چه خدمات داخلی مثل فهرست نویسی ، رده بندی و جز آن و چه خدمات خارجی مثل ارتباط و ارایه خدمات به کاربران یا مبادله با دیگر کتابخانه ها به صورت دستی و توسط کتابدار انجام می شد.

نسل دوم : کتابخانه های ماشینی[5]

در این کتابخانه ها ، از نظر نوع و ساختار کتاب ها و مواد آموزشی تفاوت چندانی با نسل اول وجود ندارد.به بیان دیگر ، در این نسل نیز کتاب ها و دیگر مواد به صورت نسخه های چاپی نگهداری می شود.هر چند ممکن است منابعی نیز به صورت نوار کاست ، فیلم ، ویدئو ، میکروفیلم و از این قبیل وجود داشته باشد.اما خدمات کتابداری از قبیل فهرست نویسی و امانت بین کتابخانه ای از طریق ماشین انجام می شود.

نسل سوم : کتابخانه های الکترونیکی[6]

در این کتابخانه ها ، مواد آموزشی عمدتا به صورت الکترونیکی وجود دارند.البته منابع چاپی نیز در کنار منابع الکترونیکی وجود دارداما خدمات کتابخانه ای بیشتر به صورت الکترونیکی انجام می شود.

نسل چهارم : کتابخانه های دیجیتال[7]

این کتابخانه ها ، موسسات یا سازمان هایی هستند که منابع مختلف شامل منابع انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای ارایه ی خدمات کتابخانه ای مثل فهرست نویسی ، رده بندی ، اطلاع رسانی ، روابط بین کتابخانه ای ، مواد آموزشی ، منابع کتابخانه ای و دیگر خدمات را با استفاده از شبکه های پرسرعت مهیا می سازد. بدین وسیله منابع آموزشی و خدمات ، آماده می شود و در اختیار گروه های ویژه ای از کاربران و یاخوانندگان و دانشجویان قرار می گیرد.

 

نسل پنجم : کتابخانه های مجازی[8]

کتابخانه های مجازی، مجموعه ای از اطلاعات را به صورت دیجیتال دراختیاردارند و آنها را سازماندهی می کنند. این اطلاعات دیجیتال شامل کتابهاو مجلات الکترونیکی، پایگاههای اطلاعاتی، صفحات وب، لوحهای فشرده و سایرقالبهای الکترونیکی، می باشد. کتابخانه های مجازی، بردسترسی به مواد ازهرجا، به صورت دیجیتالی، تاکید می کنند(اصنافی، ١٣٨٤).

کتابخانه های مجازی کتابخانه های بدون دیوار هستند.بدین معنی که منابع آن ها ، تنها بر روی وب موجود است و همه ی خدمات کتابخانه ای نیز در آن ها فقط و فقط از طریق وب انجام می پذیرد.بنابراین می توان نتیجه گرفت منابع این نوع کتابخانه ها ، از نوع کتاب های الکترونیکی بر روی شبکه است.محیط کاری نیز ، محیط شبکه های رایانه ای بسیار سریع از نوع شبکه های ماهواره ای یا فیبر نوری است.(طاهری،1381).

 

- کتابخانه دیجیتال

- مفهوم

بحث کتابخانه های دیجیتال بحثی روزآمد و نوین در جامعه، حداقل در حوزه علوم کتابداری و فن آوری اطلاعات می باشد. برداشت عموم از کتابخانه های دیجیتال مانند حکایت قدیمی برداشت افراد از فیل در اتاق تاریک میباشد که هر کسی با لمس کردن برخی از اعضای فیل پی به آن چیزی می برد که در ذهن خود تصور می کردند و آن تصور خود را برای دیگران توصیف می کرد، در زمان حال افراد نیز برداشتهایی از کتابخانه های دیجیتال در ذهن و تصور خود دارند که زیاد با واقعیت برابری نمی کند.کتابخانه دیجیتالی دارای تعاریف مختلفی است که پژوهشگران از آن ارائه داده اند که در ذیل به تعدادی از آن ها اشاره شده است.

کتابخانه دیجیتال در تعریف سنتی :

کتابخانه های دیجیتال سازمان هایی هستند که در آن کارکنان متخصصی به انتخاب و سازماندهی منابع اطلاعاتی دیجیتال بپردازند ، اطلاعات تمام متن دیجیتال به جامعه کاربران آن کتابخانه ارائه شود و وابسته به یک کتابخانه سنتی باشد؛(مجیدی و همکاران، 1386).

کتابخانه های دیجیتالی مجموعه های گوناگونی از اطلاعات را برای استفاده کنندگان متعدد در بر دارند و در اندازه های متفاوتی از کوچک تا بزرگ دسته بندی می شوند.آن ها از هر نوع ابزار ورود اطلاعات و نرم افزارهای مناسب برای سازماندهی اطلاعات و در دسترس قرار دادن آن ها بر روی شبکه استفاده می کنند و باعث می شوند که در اختیار استفاده کنندگان قرار گیرند.بنابراین نوید کتابخانه های دیجیتالی برای ما دستیابی به اطلاعات بیشتر ، کاهش هزینه ها ، و قابلیت استفاده ی چند منظوره است.

انجمن اطلاع رسانی آمریکا تعاریف ذیل را برای این دسته از کتابخانه ها به کار برده است:

نظامی است که در آن منابع اطلاعاتی از طریق شبکه های اطلاعاتی به جای دسترسی فیزیکی از طریق مکانی مشخص توزیع می گردند.

 


[1] - Wasolo and Asrini

[2] . Digital Library

[3] - Borgman and Kovacs

[4]. Tratitional libraries

[5] . Automated libraries

[6] . Electronic libraries

[7] . Digital libraries

[8] . Virtual libraries

دانلود ادبیات نظری تحقیق کتابخانه های دیجیتال

تحقیق امضای دیجیتالی چیست و چه کاربردی دارد، در قالب ورد، 28 صفحه


تحقیق امضای دیجیتالی چیست و چه کاربردی دارد، در قالب ورد، 28 صفحه

این تحقیق در مورد امضای دیجیتالی در 28 صفحه می باشد

دانلود تحقیق امضای دیجیتالی چیست و چه کاربردی دارد، در قالب ورد، 28 صفحه

امضای دیجیتالی
امضای رقمی یا امضای دیجیتال چ
سیستم دیجیتالی امضا
تجارت الکترونیکی
مفهوم امضای دیجیتالی
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل docx
حجم فایل 630 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

این تحقیق در مورد امضای دیجیتالی و کاربرد آن در 28 صفحه در قالب ورد می باشد

 

امضای دیجیتال چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد؟ 3

امضای دیجیتال3

مشخصات امضا دیجیتال5

تاریخچه5

معایب امضای دیجیتال7

مزایای امضای دیجیتال8

کلید عمومی رمزنگاری.. 9

تولید کلید10

پروتکل رمز نگاری.. 11

جمع‌بندی.. 12

امضای دیجیتال چیست؟ 12

امضای الکترونیک چگونه امنیت را تامین می‌کند؟ 14

یک مثال15

کلیدها چه ربطی به امضای دیجیتال دارند؟ 16

چگونه امضای دیجیتال دریافت کنیم؟ 17

امضای دیجیتال در مقابل امضای دستی.. 18

مزایای امضای دیجیتال19

تصدیق هویت پیام19

حفظ حریم خصوصی.. 19

یکپارچگی داده‌ها 19

محرمانگی داده‌ها 20

عدم انکار امضا 20

امضای دیجیتال چه کاربردهایی دارد؟ 21

نتیجه گیری.. 21

امضای دیجیتال امنیت چه چیزی را تامین می کند؟ 22

روش های تولید امضاء دیجیتالی.. 23

ویژگی‌های امضاهای دیجیتال23

حملات ممکن علیه امضاهای دیجیتالی.. 24

ساخت امضای دیجیتال و اهمیت آن: 25

تفاوت امضای دیجیتال و الکترونیکی: 25

الگوریتم امضای دیجیتال: 25

دریافت امضای دیجیتال:. 26

چگونه امضای دیجیتال بسازیم؟ 26

منابع27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  امضای دیجیتال

امضای دیجیتال، نوعی رمزنگاری نامتقارن است. هنگامی که پیغامی از کانالی ناامن ارسال می‌شود، یک امضای دیجیتال که به شکل صحیح به انجام رسیده باشد، می‌تواند برای شخص گیرنده پیام، دلیلی باشد تا ادعای شخص فرستنده را باور کند یا به عبارت بهتر، شخص گیرنده از طریق امضای دیجیتال می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که همان شخص فرستنده، نامه را امضا کرده‌است و نامه جعلی نیست. امضاهای دیجیتال در بسیاری از جنبه‌ها مشابه امضاهای سنتی دستی هستند؛ جعل‌کردن امضاهای دیجیتال به شکل صحیح بسیار مشکلتر از یک امضای دستی است. طرح‌ فایل امضای دیجیتال بر مبنای رمزنگاری نامتقارن هستند و می‌بایست به شکل صحیح صورت گیرد تا مؤثر واقع شود. همچنین امضاهای دیجیتال می‌توانند امضاهایی غیرقابل انکار را ایجاد کنند به این معنی که شخص امضاکننده نمی‌تواند تا زمانی که کلید شخصی فرد به صورت مخفی باقی‌مانده‌است، ادعا کند که من این نامه که امضای من را به همراه دارد، را امضا نکرده‌ام؛ ولی در زمانی که کلید شخصی فرد در شبکه افشا گردد، شخص می‌تواند امضای دیجیتال خود را انکار کند هرچند که با اضافه کردن مهرزمانی، امضا معتبر مانده و این مشکل حل می‌گردد. این پیام‌های امضا شده می‌توانند هرچیزی که قابل نمایش به رشته بیتی است، باشد، مانند: پست الکترونیک، قراردادها یا پیام‌هایی که از طریق قواعد رمزنگاری‌های دیگر ارسال شده باشند.

امضای رقمی یا امضای دیجیتال نوعی طرح ریاضی‌وار برای راستی‌آزمایی اعتبار پیام‌ها یا اسناد دیجیتال می‌باشد.

یک امضای دیجیتال که پیش‌نیازهای آن برآورده شده‌است، به گیرنده دلیل محکمی ارائه می‌دهد تا معتقد شود که آن پیام:

  1. پیام توسط فرستنده شناخته شده‌ای ساخته شده‌است (احرازهویت)
  2. پیام در مدت انتقال تغییر نکرده‌است (یکپارچگی)
  3. فرستنده نمی‌تواند ارسال پیام را انکار کند (سلب انکار)

درواقع امضای دیجیتال مکانیزمی است که به یک پیام در فضای تبادل اطلاعات اعتبار می ‌بخشد.امضای دیجیتال امنیت تصدیق هویت، محرمانه بودن، امانتداری و غیرقابل انکار بودن را تأمین می‌کند و از اطلاعات محرمانه در مقابل هرگونه تغییر غیرمجاز محافظت می نماید؛ بنابراین این امضای دیجیتال از دستکاری و خدشه دار کردن اطلاعات جلوگیری می‌کند. این امضای دیجیتال برای هر شخصی منحصر به فرد می ‌باشد. بزرگترین تفاوت امضاهای دستی با امضاهای دیجیتال در آن است که امضاهای دستی ثابت اند و شکل آنها نباید تغییر کند در حالی که امضاهای دیجیتالی ماهیتاً وابسته به پیام اند و به ازای هر پیام تغییر می‌کنند.درواقع امضای دیجیتال یک فرایند رمزنگاری نامتقارن می‌باشد که نوعی مکانیزه امنیتی است که به دو کلید خصوصی و عمومی وابسته است که از این کلیدها برای رمزگذاری پیام در زمان انتقال پیغام و رمزگشایی هنگام دریافت پیام استفاده می نمایند.

امضای دیجیتال با به کارگیری یک الگوریتم ریاضی، که از دید کاربر پنهان است، موارد زیر را در مورد یک پیام تضمین می ‌کند:

تمامیت (دستکاری نشدن

دانلود تحقیق امضای دیجیتالی چیست و چه کاربردی دارد، در قالب ورد، 28 صفحه

فیلم پکیج طلایی آموزش بورس و بازارهای مالی، فارکس و ارز دیجیتال با روش مستر ترندر صفر تا 100 بورس(جلسه اول قسمت یک مقدمه)


فیلم پکیج طلایی آموزش بورس و بازارهای مالی، فارکس و ارز دیجیتال با روش مستر ترندر صفر تا 100 بورس(جلسه اول قسمت یک مقدمه)

در شرایط اقتصادی این روزها و نوسان قیمت‌ها و گران شدن مداوم همه چیز، پس‌انداز پول اصلا به صرفه نیست و حتما باید آن را سرمایه‌گذاری کرد تا ارزش پول در برابر تورم حفظ شود، ولی حتی در کشورهایی که تورم زیاد نیست، سرمایه گذاری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که مردم با پول‌شان انجام می‌دهند این موضوع اهمیت سرمایه گذاری در بازارهای مالی را نشان می‌دهد

دانلود فیلم پکیج طلایی آموزش بورس و بازارهای مالی، فارکس و ارز دیجیتال با روش مستر ترندر صفر تا 100 بورس(جلسه اول قسمت یک مقدمه)

بورس
بازازهای مالی
بازارهای بین المللی
فارکس
ارز دیجیتال
تحلیل تکنیکال
دسته بندی بورس و کالا
فرمت فایل rar
حجم فایل 53965 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

در شرایط اقتصادی این روزها و نوسان قیمت‌ها و گران شدن مداوم همه چیز، پس‌انداز پول اصلا به صرفه نیست و حتما باید آن را سرمایه‌گذاری کرد تا ارزش پول در برابر تورم حفظ شود، ولی حتی در کشورهایی که تورم زیاد نیست، سرمایه گذاری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که مردم با پول‌شان انجام می‌دهند این موضوع اهمیت سرمایه گذاری در بازارهای مالی را نشان می‌دهد

دانلود فیلم پکیج طلایی آموزش بورس و بازارهای مالی، فارکس و ارز دیجیتال با روش مستر ترندر صفر تا 100 بورس(جلسه اول قسمت یک مقدمه)